Walory zdrowotne ukryte w kawie
Kamień spadł z serca smakoszom kawy. Jak donoszą najnowsze badania, kawa nie szkodzi, ale spożywana w optymalnych ilościach wpływa korzystnie na zdrowie! Ten zaskakujący fakt potwierdzono podczas konferencji zorganizowanej przez firmę Astra z Poznania, w oparciu o wyniki badań przeprowadzonych przez liczne, międzynarodowe ośrodki badawcze, wśród nich Autonomous University of Madrid, na wielotysięcznych próbach respondentów. A w Astrze wiedzieli od tym już od dawna… Dowody – badanie ich produktu: Astry Niskodrażniącej i jego coraz większa popularność na rynku.
Kawa pobudza, kawa relaksuje, kawa działa pozytywnie, a nawet leczniczo, na organizm. Jej głęboko ukryte walory prezentowano 10 września 2008 w Warszawie, w Centrum Prasowym Foksal.
Wydarzenie odbywające się pod hasłem Walory zdrowotne ukryte w kawie zgromadziło 92 dziennikarzy radiowych, prasowych, internetowych i telewizyjnych. Reprezentowali oni media ogólnopolskie i lokalne: medyczne, kobiece, poradnikowe, opiniotwórcze i branżowe.
Zasadniczą częścią konferencji była prezentacja wyników badań epidemiologicznych przeprowadzonych w Autonomous University of Madrid pod kierownictwem Ester Lopez Garcia. Rezultaty tych badań, trwających ponad 20 lat na około stutysięcznej grupie mężczyzn i kobiet, okazały się bez mała rewolucyjne.
Jak wynika z raportu hiszpańskich naukowców, osoby spożywające duże ilości kawy nie umierały częściej od tych, które piły ją sporadycznie lub wcale, a w przypadku kobiet – nawet rzadziej. Ryzyko śmiertelności w przypadku kobiet spożywających od pięciu do siedmiu filiżanek dziennie było o 7% niższe w porównaniu z kobietami niepijącymi kawy. Wiąże się to z faktem, iż kawa wpływa dobroczynnie na organizm, likwidując niewielkie stany zapalne. Co więcej, wykazano, że picie sześciu lub więcej filiżanek kawy dziennie łączy się z nieco mniejszym ryzykiem zapadania na chorobę wieńcową serca – w porównaniu z rezygnacją ze spożywania kawy – zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn.
Nie bez przyczyny Astra postanowiła zaprezentować dziennikarzom wyniki tych badań. Firma przeprowadziła swoje badania już wcześniej. Ich wyniki były bardzo optymistyczne, a dotyczyły Astry Niskodrażniącej, która dodatkowo ma zmniejszone działanie drażniące przewód pokarmowy (wiąże się to z obniżeniem poziomu szkodliwych substancji drażniących C-5-HT występujących w każdej kawie). Kawa ta nie powoduje również, w przeciwieństwie do innych kaw podwyższenia poziomu cholesterolu w surowicy krwi. Kompleksowe badania, jakim poddali produkt naukowcy z Akademii Medycznej w Poznaniu, pozwalają między innymi stwierdzić, że jego spożywanie jest istotne w profilaktyce miażdżycy oraz w przypadku dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego. Na podstawie tych badań Instytut Żywności i Żywienia przyznał kawie Astra Niskodrażniąca prawo używania znaku Profilaktyki Cholesterolowej.
Nic dziwnego, że wzmocniony tak wszechstronnymi naukowymi dokonaniami właściciel marki Astra Niskodrażniąca, postanowił o tym zakomunikować. Kampania PR trwa od lipca do listopada 2008 roku, a jej kulminacyjnym punktem był wspomniany przegląd badań połączony z konferencją prasową. Kampanię prowadzi Agencja Public Relations Holding Profit z Krakowa. Scenografię i druki PR przygotowała Agencja Reklamy Holdingu, a dźwięk, światło, multimedia i catering zapewniło Centrum Prasowe Foksal.

(1 ocena czytelników, przeciętny wynik: 4,00 z5)
Zawsze byłem przekonany, że kawa ma zalety zdrowotne
)